<<<       P  o  w  r  ó  t       <<<

WYCIECZKA DO KAZIMIERZA DOLNEGO

Dnia 17.06.2016 r. uczniowie klas drugich gimnazjum mieli możliwość zwiedzenia Kazimierza Dolnego. Pod opieką naszych wychowawczyń, pani Marzeny Sapieżko i pani Joanny Gromackiej oraz pani Małgorzaty Korolczuk wyruszyliśmy spod szkoły o godzinie 6.00, na miejscu byliśmy o godzinie 10.00 i skierowaliśmy się w stronę rynku starego miasta. Kazimierz Dolny to nie tylko urocze miasteczko. Wokół niego znajduje się kilkanaście tras pieszych i rowerowych. Teren jest pofałdowany, poprzecinany wąwozami, które były pierwszym celem naszej wycieczki. Następnym miejscem, do którego się udaliśmy, była Góra Trzech Krzyży, z której podziwialiśmy przepiękne widoki na malowniczą okolicę. Po zejściu z góry, przewodnik zaprowadził nas na rynek, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć zabytkową studnię. Sam Rynek zabudowany jest na planie trapezu, zachowało się tam kilka renesansowych kamienic. Ostatnią atrakcją naszej wycieczki był rejs statkiem po Wiśle. Osobiście wycieczkę uważam za bardzo udaną, poznaliśmy wiele ciekawostek związanych z przyrodą i historią tego miasta.