<<<       P  o  w  r  ó  t       <<<

Wycieczka kl 1A Gim. do Augustowa

20 czerwca 2012
Uczniowie klasy Ia gim. i dwie uczennice klasy Ib wybrali się na wycieczkę do Augustowa. Rozpoczęła się ona półtora godzinnym rejsem po Kanale Augustowskim. Na statku nasza grupa śmiała się, robiła zdjęcia oraz karmiła łabędzie i kaczki. Jednak nie obijaliśmy się cały czas, poznaliśmy także historie Kanału i Augustowa. Kiedy wróciliśmy już do hotelu była pora na obiad. O 15:00 talerze były czyste i każdy chciał spędzić trochę czasu na dworze grając w piłkę nożną i siatkówkę. Nasze olimpiada sportowa nie trwała za długo. Trzeba było się zbierać, aby zdążyć na film o 17:00. Jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, tak się pospieszyliśmy, że każdy zdążył kupić sobie lody. Pieszo doszliśmy do kina spalając wszystkie kcal po zjedzeniu lodów. Wieczorem wyszliśmy z kina i pomaszerowaliśmy do autobusu, który podwiózł nas prosto pod bramę naszego pensjonatu, i od tego momentu aż do następnego ranka trwał czas wolny…

21 czerwca 2012
Poranek upływał nam na zabawie w chowanego. O 9:30 pojechaliśmy na śniadanie w to samo miejsce. Oczywiście każdy po śniadaniu chciał się trochę przewietrzyć i rozciągnąć grając w siatkówkę lub piłkę nożną. Następne kilka godzin chodziliśmy po rynku. Mieliśmy zaszczyt oglądać wystawę Tomasza Tomaszewskiego pt: ,,Zapewnia się atmosferę życzliwości’’. Wystawa jest zapisem niezwykłych spotkań jakich doświadczył podróżując po Podlasiu w 2011. Odwiedziliśmy także Muzeum Kanału Augustowskiego. Tzw. dworek gen. Ignacego Prądzyńskiego, który powstał w 1826r.W dworku w I poł. XIX w. mieścił się Zarząd Kanału. Obecnie stanowi siedzibę filii Muzeum Ziemi Augustowskiej –( Dział Historii Kanału Augustowskiego). Po lekcji historii wróciliśmy do pensjonatu i każdy musiał się spakować. O 15:30 byliśmy już w drodze do Hajnówki.